SAUNOVÁNÍ A OCHLAZOVÁNÍ

Sauny jsou v dnešní době součástí snad každého wellness centra. Důvodů, proč tomu tak je, je hned několik…

Sauna a její vliv na tělo…

Při saunování totiž dochází ke zvýšení výkonu srdce a k lepšímu prokrvení vnitřních orgánů, svalů, končetin a kůže, což podporuje regeneraci celého organismu.

Působí také blahodárně nejen proti ucpaným dutinám a chronickým zánětům dýchacích cest a průdušek, ale funguje také jako prevence proti alergiím a prostředek pro zvyšování kondice.

Při saunování dochází k rychlejšímu odbourávání kyseliny mléčné a zrychlení procesu regenerace.

Některá wellness centra nabízejí v saunách různé druhy přírodních peelingů. Ty jsou vhodnou součástí saunového rituálu. Obrušují totiž starou kůži, zbavují tělo odumřelých kožních buněk a vlivem otevření pórů se do pokožky dostává více výživných látek. Zároveň se pokožka prokrvuje a stává se pevnější. Kvalitní peeling by tak měl by součástí nejen saunovacího ceremoniálu.

Pokožka se zároveň díky saunování zbavuje přebytečného mazu, nečistot a z těla prostřednictvím kůže odchází více škodlivých látek. Za 30 minut saunování tělo vyloučí tolik odpadu, co ledviny za 24 hodin. Proto je vhodně zvolený saunovací proces ideální při očistě těla.

Velký vliv na pokožku má kromě peelingů také následné ochlazování v ochlazovacím bazénku či ve sprše. Díky prohřátí a následnému zchlazení dojde k prokrvení pokožky i podkoží. Saunování tak zrychlí metabolismus podkožní tkáně a pobyt v teple zlepší proudění lymfy, což je jeden z velkých pomocníků v boji proti celulitidě.

Jídlo před, během a po sauně…

Jíst nebo nejíst před saunováním? Nejrozumnější je zvolit zlatou středí cestu.

Sauna na prázdný žaludek ideální není. Pobyt by tak v dobře vyhřáté sauně mohl způsobit lehkou závrať či pocit na omdlení. Avšak na druhou stranu, jít do sauny s plným žaludkem, je snad ještě větší hloupost. Pokud jste právě snědli těžší jídlo, měli byste alespoň hodinu, lépe dvě počkat.

Důležitý, spíše až naprosto nezbytný, je přísun tekutin během rituálů a po nich. Nejlépe Vašemu tělu udělá obyčejná voda, případně bylinné čaje. Na škodu nemusí být ani malá svačina v podobě čerstvého ovoce či smoothie.

Jaro, léto, podzim, zima…

Na jaře nám poslouží jako prostředek k detoxikaci.

V létě sauna pomáhá stabilizovat a posilovat termoregulační systém člověka, což vede ke snížení pocení během horkých dnů.

Na podzim pomáhá přivyknout organismu na změny v počasí.

V zimě je saunování vhodné k prohřátí a zároveň otužení organismu – tělo získá větší odolnost vůči nemocem a posílí se imunita.

Ochlazování…

Naprosto zásadní je však důkladné ochlazování. Pokud se saunujete v létě, bezprostředně po sauně se důkladně ochlaďte a chvíli se nevystavujete slunci. Mohli byste si tak způsobit úžeh.

Ochlazování po saunování má blahodárné účinky pro imunitní systém každého z nás. Záleží už ale na nás, jaký typ zvolíme. Je jich totiž hned několik.

Ochlazení vzduchem, sprcha, ochlazovací vědro, ochlazovací bazének, ochlazovací káď či ledová studna. Je zcela na Vás co si vyberete. Co Vám bude vyhovovat a co Vaše wellness centrum nabízí.

U lidí, s vysokým krevním tlakem však platí, že ochlazování by mělo být pozvolné, u lidí s nízkým krevním tlakem by však mělo být pozvolné oteplování. Měli by proto začínat na spodních příčkách a na teplotu v sauně si pomalu zvykat, prudké ochlazování u lidí s hypotenzí je však žádoucí. V těchto případech se však nejdříve pobavte se svým lékařem.

Pro zdravé jedince je určitě vhodná varianta ochlazovací bazének či jiná rychlejší varianta ochlazení.

Ochlazování má však velký vliv i na naši hormonální soustavu, ale to až v dalším článku.

Celý proces saunování a ochlazování je tak právem jedním z nejlepších pomocníků, jak své tělo zregenerovat.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.